MALON GROUP
Chętnie udzielimy odpowiedzi na Państwa pytania
Wyślij

Nasze usługi

W ramach CDS MALON oferujemy Państwu fachową i kompleksową pomoc szkoleniową i konsultingową przy wdrażaniu, utrzymywaniu oraz doskonaleniu w przedsiębiorstwach następujących systemów zarządzania:

  1. Systemy i narzędzia Zarządzania Strategicznego

  2.  

  3. Systemy Zarządzania oparte na Zarządzaniu Ryzykiem

    • BS 25999/ ISO 22301 (System Zarządzania Ciągłością Działania);

    • BS 10500 (System Zarządzania Antykorupcyjnego);

    • ISO 27001 (System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji);

    • ISO 28000 (System Zarządzania Bezpieczeństwem Łańcucha Dostaw);

    • ISO 14971 (Zastosowanie Zarządzania Ryzykiem do Wyrobów Medycznych);

    • ISO 22000 (System Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności);

    • OHSAS 18001, PN-N 18001 (System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy);

  4.  

  5. Systemy Zarządzania Jakością lub Zapewnienia Jakości

    • ISO 9001 (System Zarządzania Jakością);

    • ISO 13485 (System Zarządzania Jakością dla producentów wyrobów medycznych);

    • ISO/ TS 16949 (System Zarządzania Jakością dla producentów z branży motoryzacyjnej);

    • IRIS (System Jakości dla przemysłu kolejowego);

    • ZKP (Zakładowa Kontrola Produkcji);

    • EN 15038 (System Jakości dla biur tłumaczeń – w oparciu o wymagania dotyczące świadczenia usług tłumaczeniowych);

    • ISO 29990 (System Zarządzania Jakością dla dostawców usług edukacyjnych i szkoleniowych);

    • PN-EN 15224 (System zarządzania jakością w sektorze ochrony zdrowia);

    • AQAP (wymagania NATO dotyczące zapewnienia jakości).

    • RTG (System zarządzania jakością w radioterapii, medycynie nuklearnej, rentgenodiagnostyce i radiologii zabiegowej).

  6.  

  7. Systemy Spawalnicze

    • EN 15085 (System Jakości dotyczący spawania pojazdów kolejowych i ich części);

    • ISO 3834 (System Jakości dotyczący spawania materiałów metalowych);

    • EN 1090 (Wymagania dla wykonawców konstrukcji stalowych i aluminiowych).

  8.  

  9. Systemy Zarządzania Środowiskiem

    • ISO 14001 (System Zarządzania Środowiskowego);

    • EMAS (Eco Management and Audit Scheme, czyli System Ekozarządzania i Audytu);

    • ISO 50001 (System Zarządzania Energią).

  10.  

  11. Zrównoważona gospodarka

    • FSC CoC (System Certyfikacji Kontroli Pochodzenia Produktu oraz Gospodarki Leśnej);

    • ISCC (System Certyfikacji Łańcucha Produkcji Biomasy i Biopaliw);

    • REDCert (System Certyfikacji Produkcji Biomasy i Biopaliw);

    • RSPO (The Roundtable on Sustainable Palm Oil – organizacja zrzeszająca przedstawicieli, związanych z produkcją oleju palmowego);

    • PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification Schemes – Program Zatwierdzenia Systemów Certyfikacji Leśnej);

    • UTZ Certified (Międzynarodowy program certyfikacji kawy, kakao i herbaty).

  12.  

  13. Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy

    • PN-N-18001 (Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy);

    • OHSAS 18001 (Ocena Bezpieczeństwa i Higieny Pracy);

    • SCC (Safety Checklist for Contractors czyli Standard Bezpieczeństwa dla Podwykonawców);

    • Dyrektywa SEVESO III (Dotycząca zarządzania zagrożeniami poważnymi awariami z udziałem substancji niebezpiecznych).

  14.  

  15. Systemy Zapewnienia Bezpieczeństwa Zdrowotnego Żywności

    • HACCP zgodny z wymaganiami:

      • ISO 22000 (System Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności);

      • Kodeksu Żywnościowego (Codex Alimentarius) – czyli system wymagany przepisami prawa;

      • DS 3027 (Zapewnienie Bezpieczeństwa Produkcji Żywności z HACCP).

    • GMP+ (holenderski System Certyfikacji w Sektorze Pasz).

    • SQMS (Supplier Quality Management System – Standard dla dostawców do McDonald’s).

  16.  

  17. Systemy Sieci Handlowych

    • BRC for Food Safety (Standard dla dostawców do brytyjskich sieci handlowych zawierający wymagania dla producentów i dostawców żywności);

    • BRC for Consumer Products (Standard dla dostawców do brytyjskich sieci handlowych zawierający wymagania dla producentów artykułów typu „non-food”, np. kosmetyków itp.);

    • BRC for Packaging and Packaging Materials (Standard dla dostawców do brytyjskich sieci handlowych zawierający wymagania dla producentów opakowań i materiałów opakowaniowych przeznaczonych dla żywności i innych wyrobów);

    • BRC for Storage and Distribution (Standard zawierający wymagania dotyczące magazynowania i dystrybucji produktów żywnościowych i „non-food” do brytyjskich sieci handlowych);

    • IFS Food (Międzynarodowy Standard Żywności).

  18.  

  19. Dobre Praktyki Produkcyjne

    • Żywność GHP/ GMP (Dobre Praktyki Higieniczne/Dobre Praktyki Produkcyjne);

    • Kosmetyki: ISO 22716 (System Jakości dla branży kosmetycznej – przewodnik Dobrej Praktyki Produkcyjnej);

    • Opakowania: ISO 15378 (System Jakości dla producentów opakowań mających styczność z produktem leczniczym – w oparciu o szczegółowe wymagania dotyczące stosowania normy ISO 9001 z odniesieniem do Dobrej Praktyki Produkcyjnej (GMP));

    • Opakowania: EN 15593 (System zarządzania higieną dla producentów opakowań do produktów spożywczych).

  20.  

  21. Systemy Zarządzania w Laboratoriach i Jednostkach Inspekcyjnych

    • ISO 17025 (System Jakości w laboratoriach – w oparciu o wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących – system akredytowany);

    • ISO 15189 (System Jakości w laboratoriach medycznych – w oparciu o szczególne wymagania dotyczące jakości i kompetencji – system certyfikowany);

    • ISO 17020 (System Jakości w jednostkach inspekcyjnych – w oparciu o ogólne kryteria działania różnych rodzajów jednostek inspekcyjnych).

  22.  

  23. Inne standardy, systemy, metody i narzędzia

    • SQAS (Safety and Quality Assessment Systems – System Badania i Oceny Bezpieczeństwa i Jakości);

    • TAPA (FSR czyli Freight Security Standards – Wymagania Bezpieczeństwa Przewozu oraz TSR czyli Truck Security Requirement – Wymagania Bezpieczeństwa Przewozu Drogowego);

    • PN-N 19001 (WSK, czyli Wewnętrzny System Kontroli);

    • System 5S (praktyki 5S);

    • EN 15838 (Europejska norma do zarządzania jakością dla call centers/ contact centers);

    • BS 11000 (Collaborative Business Relationships, brytyjski standard dotyczący Współdziałania w Relacjach Biznesowych).

Ponieważ zależy nam na utrzymaniu dobrych stosunków ze wszystkimi Organizacjami i osobami, które nam zaufały, po zakończonej realizacji projektów polegających na budowaniu i wdrażaniu systemów zarządzania, zawsze staramy się utrzymywać współpracę z naszymi Klientami. Dlatego Managerom, Pełnomocnikom, Specjalistom itp. odpowiedzialnym za utrzymanie systemów zarządzania dajemy możliwość wymiany doświadczeń z zakresu nadzorowania i doskonalenia systemów zarządzania z innymi Klientami naszej firmy oraz naszymi konsultantami.
 

Przedstawicielom Organizacji będącymi naszymi Klientami, umożliwiamy pozyskiwanie nowej wiedzy i doświadczenia, między innymi poprzez:

  • okresowe wymiany doświadczeń w formie szkoleń i warsztatów (odpłatność tylko w wysokości kosztów organizacyjnych: dojazd, wyżywienie, noclegi),

  • informacje przekazywane za pomocą listy mailingowej;

  • kontakty bezpośrednie z konsultantami w celu pomocy w sprawach doraźnych.

Zależy nam, aby systemy zarządzania naprawdę działały oraz aby Organizacje widziały wartość dodaną będącą ich wynikiem. Dlatego często i chętnie służymy naszym doradztwem w ramach wprowadzania zmian do systemów, ich utrzymywania oraz doskonalenia. Naszym celem  całościowa i długofalowa obsługa Organizacji pod kątem wdrażania, utrzymania i doskonalenia systemów, oparta na wzajemnym zaufaniu i dwustronnym zadowoleniu.

Poza przedsięwzięciami polegającymi na projektowaniu, budowaniu oraz wdrażaniu systemów zarządzania, proponujemy usługi dla przedsiębiorstw i Organizacji, w których systemy zgodne z międzynarodowymi normami już funkcjonują. Usługi te to między innymi:

  1. Przeprowadzanie auditów systemów zarządzania w przedsiębiorstwach w celu określenia stopnia ich przygotowania do auditu certyfikującego, nadzorującego lub re-certyfikującego;

  2. Realizacja auditów wewnętrznych oraz auditów dostawców;

  3. Przeprowadzanie auditów w celu określenia stopnia spełnienia obowiązujących na terenie Polski wymagań przepisów prawa (ocen zgodności) w zakresie:

    • ochrony środowiska;

    • bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP);

    • Dobrej Praktyki Produkcyjnej i Dobrej Praktyki Higienicznej (GMP i GHP) oraz bezpieczeństwa zdrowotnego żywności (HACCP);

    • ochrony danych osobowych.

  4. Utrzymanie i doskonalenie systemów zarządzania – usługi konsultingowe i szkoleniowe:

    • outsourcing funkcji Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania – kompleksowa obsługa w zakresie utrzymania i doskonalenia funkcjonującego w przedsiębiorstwie Klienta systemu zarządzania przez konsultanta naszej firmy;

    • przeprowadzanie auditów systemów zarządzania, których celem jest wykazanie ich słabych i mocnych stron oraz możliwości ich doskonalenia (w tym również ich uproszczenia);

    • integracja systemów zarządzania;

    • zastosowanie narzędzi informatycznych.

  5. Realizacja szkoleń tematycznych, w tym między innymi:

    • Wymagania poszczególnych norm oraz metodologii wdrażania systemów;

    • Szkolenia dla Auditorów Wewnętrznych i Pełnomocników poszczególnych systemów zarządzania;

    • z zakresu stosowania narzędzi jakości oraz metod podnoszenia efektywności funkcjonowania Organizacji.

Realizujemy również usługi doradcze i szkoleniowe z zakresu doskonalenia, poprawy produktywności oraz efektywności organizacji oraz funkcjonujących w nich systemów (niezależnie od tego czy są to standardy ISO czy wewnętrzne systemy organizacji). Zakres naszych działań obejmuje w tym zakresie:

  • zastosowanie controllingu;

  • stosowanie narzędzi jakości (takich jak diagramy Pareto-Lorenza, Ishikawy, rozproszenia/ korelacji, relacji, pokrewieństwa, PDPC itp.);

  • stosowanie metod jakościowych (QFD, SPC, FMEA);

  • praktyki 5S;

  • SMED;

  • KAIZEN;

  • KANBAN;

  • projekty usprawnieniowe w oparciu o metodologię Lean manufacturing, Six Sigma;

  • i inne.

Back to Top
Zamknij

Chcesz być informowany o naszych szkoleniach oraz otrzymywać informacje związane z normami ISO?

Zapisz się do naszego newslettera -
nie umkną Ci żadne terminy i tematyka.