W ramach MALON GROUP oferujemy Państwu fachową i kompleksową pomoc szkoleniową i konsultingową przy wdrażaniu, utrzymywaniu oraz doskonaleniu w przedsiębiorstwach następujących systemów zarządzania:
Systemy i narzędzia Zarządzania Strategicznego
ISO 31000 (Zarządzanie Ryzykiem);
ISO 22301 (System Zarządzania Ciągłością Działania);
BSC (Zrównoważona Karta Wyników);
Analiza SWOT (Analiza Słabych i Mocnych Stron Organizacji).
Systemy Zarządzania oparte na Zarządzaniu Ryzykiem
ISO 31000 (Zarządzanie Ryzykiem);
ISO 22301 (System Zarządzania Ciągłością Działania);
ISO 37001 (System Zarządzania Antykorupcyjnego);
ISO 37301 (System Zarządzania Zgodnością);
ISO 27001 (System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji);
ISO 28000 (System Zarządzania Bezpieczeństwem Łańcucha Dostaw);
ISO 14971 (Zastosowanie Zarządzania Ryzykiem do Wyrobów Medycznych);
ISO 22000 (System Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności);
ISO 45001 (System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy);
OHSAS 18001, PN-N 18001 (System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy);
Systemy Zarządzania lub Zapewnienia Bezpieczeństwa Informacji
ISO 27001 (System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji);
Rozporządzenie RODO oraz przepisy prawa krajowego (System Zapewnienia Bezpieczeństwa Danych Osobowych /System Ochrony Danych Osobowych);
ISO 27701 (System Zarządzania Informacjami o Prywatności);
TISAX – Trusted Information Security Assessment Exchange (System Bezpiecznej Wymiany Informacji w branży automotive);
Systemy Zarządzania Jakością lub Zapewnienia Jakości
ISO 9001 (System Zarządzania Jakością);
ISO 13485 (System Zarządzania Jakością dla producentów wyrobów medycznych);
IATF 16949 dawniej: ISO/TS 16949 (System Zarządzania Jakością dla producentów z branży motoryzacyjnej);
ISO/TS 22163 dawniej: IRIS (System Jakości dla przemysłu kolejowego);
AQAP (wymagania NATO dotyczące zapewnienia jakości).
Akredytacja CMJ (program akredytacji dla szpitali i POZ);
ZKP (Zakładowa Kontrola Produkcji);
EN 15038 (System Jakości dla biur tłumaczeń – w oparciu o wymagania dotyczące świadczenia usług tłumaczeniowych);
PN-EN 15224 (System zarządzania jakością w sektorze ochrony zdrowia);
RTG (System zarządzania jakością w radioterapii, medycynie nuklearnej, rentgenodiagnostyce i radiologii zabiegowej).
ISO 29990 (System Zarządzania Jakością dla dostawców usług edukacyjnych i szkoleniowych);
CSR – Odpowiedzialność Społeczna (Corporate Social Responsibility)
Metody i narzędzia zarządzania (podstawowe i zaawansowane)
SPC (Statistical Process Control),
MSA (Measurement Systems Analysis),
FMEA (Failure Mode and Effects Analysis),
Metoda QFD (Quality Function Deployment),
KAIZEN,
KANBAN,
Zarządzanie ryzykiem,
podstawowe narzędzia np.: diagramy Pareto-Lorenza, Ishikawy, rozproszenia/ korelacji, relacji, pokrewieństwa, PDPC itp.
Systemy Zarządzania Środowiskiem
ISO 14001 (System Zarządzania Środowiskowego);
EMAS (Eco Management and Audit Scheme, czyli System Ekozarządzania i Audytu);
ISO 50001 (System Zarządzania Energią).
FSC CoC (System Certyfikacji Kontroli Pochodzenia Produktu oraz Gospodarki Leśnej);
ISCC (System Certyfikacji Łańcucha Produkcji Biomasy i Biopaliw);
REDCert (System Certyfikacji Produkcji Biomasy i Biopaliw);
RSPO (The Roundtable on Sustainable Palm Oil – organizacja zrzeszająca przedstawicieli, związanych z produkcją oleju palmowego);
PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification Schemes – Program Zatwierdzenia Systemów Certyfikacji Leśnej);
UTZ Certified (Międzynarodowy program certyfikacji kawy, kakao i herbaty).
EUROLIŚĆ (Znak ekologiczny, gwarancja pochodzenia i wysokiej jakości).
Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy
ISO 45001 (System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy);
OHSAS 18001 (System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy);
SCC (Safety Checklist for Contractors czyli Standard Bezpieczeństwa dla Podwykonawców);
Dyrektywa SEVESO III (Dotycząca zarządzania zagrożeniami poważnymi awariami z udziałem substancji niebezpiecznych).
PN-N-18001 (System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy);
Systemy Zapewnienia Bezpieczeństwa Zdrowotnego Żywności
HACCP zgodny z wymaganiami:
ISO 22000 (System Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności);
Kodeksu Żywnościowego (Codex Alimentarius) – czyli system wymagany przepisami prawa;
DS 3027 (Zapewnienie Bezpieczeństwa Produkcji Żywności z HACCP).
GMP+ (holenderski System Certyfikacji w Sektorze Pasz).
SQMS (Supplier Quality Management System – Standard dla dostawców do McDonald’s).
BRC for Food Safety (Standard dla dostawców do brytyjskich sieci handlowych zawierający wymagania dla producentów i dostawców żywności);
BRC for Consumer Products (Standard dla dostawców do brytyjskich sieci handlowych zawierający wymagania dla producentów artykułów typu „non-food”, np. kosmetyków itp.);
BRC for Packaging and Packaging Materials (Standard dla dostawców do brytyjskich sieci handlowych zawierający wymagania dla producentów opakowań i materiałów opakowaniowych przeznaczonych dla żywności i innych wyrobów);
BRC for Storage and Distribution (Standard zawierający wymagania dotyczące magazynowania i dystrybucji produktów żywnościowych i „non-food” do brytyjskich sieci handlowych);
IFS Food (Międzynarodowy Standard Żywności).
Żywność GHP/ GMP (Dobre Praktyki Higieniczne/Dobre Praktyki Produkcyjne);
Kosmetyki: ISO 22716 (System Jakości dla branży kosmetycznej – przewodnik Dobrej Praktyki Produkcyjnej);
Opakowania: ISO 15378 (System Jakości dla producentów opakowań mających styczność z produktem leczniczym – w oparciu o szczegółowe wymagania dotyczące stosowania normy ISO 9001 z odniesieniem do Dobrej Praktyki Produkcyjnej (GMP));
Opakowania: EN 15593 (System zarządzania higieną dla producentów opakowań do produktów spożywczych).
Systemy Zarządzania w Laboratoriach i Jednostkach Inspekcyjnych
ISO 17025 (System Jakości w laboratoriach – w oparciu o wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących – system akredytowany);
ISO 15189 (System Jakości w laboratoriach medycznych – w oparciu o szczególne wymagania dotyczące jakości i kompetencji – system certyfikowany);
ISO 17020 (System Jakości w jednostkach inspekcyjnych – w oparciu o ogólne kryteria działania różnych rodzajów jednostek inspekcyjnych).
EN 15085 (System Jakości dotyczący spawania pojazdów kolejowych i ich części);
ISO 3834 (System Jakości dotyczący spawania materiałów metalowych);
EN 1090 (Wymagania dla wykonawców konstrukcji stalowych i aluminiowych).
Inne standardy, systemy, metody i narzędzia
SQAS (Safety and Quality Assessment Systems – System Badania i Oceny Bezpieczeństwa i Jakości);
Standardy bezpieczeństwa TAPA
– TAPA TSR – wymagania bezpieczeństwa dla transportu drogowego,
– TAPA FSR – wymagania bezpieczeństwa dla magazynów i centrów logistycznych,
– TAPA PSR – wymagania bezpieczeństwa dla parkingów);EN 15838 (Europejska norma do zarządzania jakością dla call centers/ contact centers);
BS 11000 (Collaborative Business Relationships, brytyjski standard dotyczący Współdziałania w Relacjach Biznesowych).
Ponieważ zależy nam na utrzymaniu dobrych stosunków ze wszystkimi Organizacjami i osobami, które nam zaufały, po zakończonej realizacji projektów polegających na budowaniu i wdrażaniu systemów zarządzania, zawsze staramy się utrzymywać współpracę z naszymi Klientami. Dlatego Managerom, Pełnomocnikom, Specjalistom itp. odpowiedzialnym za utrzymanie systemów zarządzania dajemy możliwość wymiany doświadczeń z zakresu nadzorowania i doskonalenia systemów zarządzania z innymi Klientami naszej firmy oraz naszymi konsultantami.
Przedstawicielom Organizacji będącymi naszymi Klientami, umożliwiamy pozyskiwanie nowej wiedzy i doświadczenia, między innymi poprzez:
okresowe wymiany doświadczeń w formie szkoleń i warsztatów (odpłatność tylko w wysokości kosztów organizacyjnych: dojazd, wyżywienie, noclegi),
informacje przekazywane za pomocą listy mailingowej;
kontakty bezpośrednie z konsultantami w celu pomocy w sprawach doraźnych.
Zależy nam, aby systemy zarządzania naprawdę działały oraz aby Organizacje widziały wartość dodaną będącą ich wynikiem. Dlatego często i chętnie służymy naszym doradztwem w ramach wprowadzania zmian do systemów, ich utrzymywania oraz doskonalenia. Naszym celem całościowa i długofalowa obsługa Organizacji pod kątem wdrażania, utrzymania i doskonalenia systemów, oparta na wzajemnym zaufaniu i dwustronnym zadowoleniu.
Poza przedsięwzięciami polegającymi na projektowaniu, budowaniu oraz wdrażaniu systemów zarządzania, proponujemy usługi dla przedsiębiorstw i Organizacji, w których systemy zgodne z międzynarodowymi normami już funkcjonują. Usługi te to między innymi:
Przeprowadzanie auditów systemów zarządzania w przedsiębiorstwach w celu określenia stopnia ich przygotowania do auditu certyfikującego, nadzorującego lub re-certyfikującego;
Realizacja auditów wewnętrznych oraz auditów dostawców;
Przeprowadzanie auditów w celu określenia stopnia spełnienia obowiązujących na terenie Polski wymagań przepisów prawa (ocen zgodności) w zakresie:
ochrony środowiska;
bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP);
Dobrej Praktyki Produkcyjnej i Dobrej Praktyki Higienicznej (GMP i GHP) oraz bezpieczeństwa zdrowotnego żywności (HACCP);
ochrony danych osobowych.
Utrzymanie i doskonalenie systemów zarządzania – usługi konsultingowe i szkoleniowe:
outsourcing funkcji Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania – kompleksowa obsługa w zakresie utrzymania i doskonalenia funkcjonującego w przedsiębiorstwie Klienta systemu zarządzania przez konsultanta naszej firmy;
przeprowadzanie auditów systemów zarządzania, których celem jest wykazanie ich słabych i mocnych stron oraz możliwości ich doskonalenia (w tym również ich uproszczenia);
integracja systemów zarządzania;
zastosowanie narzędzi informatycznych.
Realizacja szkoleń tematycznych, w tym między innymi:
Wymagania poszczególnych norm oraz metodologii wdrażania systemów;
Szkolenia dla Auditorów Wewnętrznych i Pełnomocników poszczególnych systemów zarządzania;
z zakresu stosowania narzędzi jakości oraz metod podnoszenia efektywności funkcjonowania Organizacji.
Zapraszamy do zapoznania ze szczegółami odnośnie poszczególnych obszarów, systemów lub narzędzi