Metody i narzędzia zarządzania – informacje ogólne
podstawowe i zaawansowane
Poszczególne metody i narzędzia do zarządzania (proste i zaawansowane) są stosowane na potrzeby realizacji celów jako odpowiedź na konkretne potrzeby. Mogą one mieć zastosowanie jako mechanizmy wspierające skuteczność i efektywność poszczególnych systemów zarządzania lub w zależności od przeznaczeni jako narzędzia niezależne mające zapewnić odpowiednie dane, zobrazować uzyskiwane wyniki, poprawić efektywność i /lub usprawnić dany obszar, proces lub całą organizację.
W zakresie naszych działań znajdują się zarówno podstawowe narzędzia i metody jak również te zaawansowane w tym między innymi:
SPC (Statystyczne Sterowanie Procesem – Statistical Process Control),
MSA (Analiza Systemu Pomiarowego – Measurement Systems Analysis),
FMEA (Analiza Przyczyn i Skutków Wad – Failure Mode and Effects Analysis) zarówno dla wyrobów oraz procesów,
Metoda QFD (Dom Jakości – Metoda Identyfikowania Wartości – Quality Function Deployment),
Filozofia KAIZEN (ustawicznego polepszania, poprawiania procesu),
System KANBAN (sterowanie produkcją i zapasami),
Zarządzanie ryzykiem (ISO 31000, techniki przedstawione w ISO 31010 oraz inne),
stosowanie podstawowych narzędzi jakości (diagramy Pareto-Lorenza, Ishikawy, rozproszenia/ korelacji, relacji, pokrewieństwa, PDPC itp.).
W ramach realizowanych przez nas usług proponujemy Państwu wsparcie w zakresie:
określania zasad stosowania narzędzi i metod w organizacji uzależniony od potrzeb organizacji, jej złożoności, wielkości, skomplikowania i interakcji procesów,
wdrażania narzędzi i metod zgodnie z przyjętą koncepcją i celami,
stosowania narzędzi w celu zapewnienia ich odpowiedniej skuteczności i efektywności,
Serdecznie zapraszamy do zapoznania z naszą ofertą
dotyczącą poszczególnych metod i narzędzi do zarządzania