UWAGA: niniejsze informacje są informacjami archiwalnymi. W celu zapoznania z aktualnymi informacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych (zgodnej z Rozporządzeniem RODO) oraz naszymi usługami w tym zakresie należy “kliknąć” na jedną z powyższych zakładek
Ochrona Danych Osobowych zgodna z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z 1997r.
W dzisiejszym świecie pełna anonimowość jest niemożliwa. Sfera prywatności człowieka w postaci jego danych osobowych stała się jak nigdy dotąd zagrożona. Dostrzeżono zatem objęcie ochroną tego zagadnienia przez Państwo.
Ochrona danych osobowych w firmie jest to prawidłowe zabezpieczenie przetwarzanych danych osobowych w organizacji zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi. Głównym aktem prawnym regulującym tą kwestię w Polsce jest Ustawa o ochronie danych osobowych przyjęta 29 sierpnia 1997 r. Ustawa ta reguluje:
zasady przetwarzania danych osobowych,
prawa osób fizycznych, których dane są lub mogą być przetwarzane,
sposób zabezpieczenia danych osobowych,
procedurę rejestracji zbiorów danych osobowych,
zasady przekazywania danych osobowych do państw trzecich,
sankcje karne związane z naruszeniem przetwarzania danych osobowych
ustanawia organ nadzorujący ochronę danych osobowych w postaci Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO)
Do Ustawy o ochronie danych osobowych wydano również akty wykonawcze, w tym między innymi Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych, które wprost mówi jakie dokumenty i środki należy zastosować w celu odpowiedniego zabezpieczenia danych osobowych.
Zgodnie z powyższymi regulacjami każda firma w Polsce niezależnie od wielkości, która zatrudnia przynajmniej 1 pracownika lub posiada inne dane osobowe, np. dane klientów będącymi osobami fizycznymi przetwarza dane osobowe a zatem musi spełnić odpowiednie wymagania narzucone przez Ustawodawcę. Wymagania te to między innymi:
opracowanie i wdrożenie Polityki Bezpieczeństwa,
opracowanie i wdrożenie Instrukcji Zarządzania Systemami Informatycznymi,
rejestrowanie zbiorów danych osobowych do GIODO,
wdrożenie odpowiednich środków zabezpieczających dane osobowe.
Należy mieć świadomość, że organizacja, która nie działa zgodnie z regulacjami w zakresie ochrony danych osobowych naraża się na ewentualne roszczenia Klientów czy też pracowników jeżeli ich dane będą przetwarzane w sposób nieprawidłowy co w następstwie może doprowadzić do podjęcia działań, np. przez GIODO.
Korzyści z wdrożenia regulacji w zakresie ochrony danych osobowych opartych na Ustawie o ochronie danych osobowych:
działanie organizacji zgodnie z obowiązującym prawem,
zapewnienie bezpieczeństwa pozyskanych danych osobowych Klientów zgodnie z regulacjami,
prawidłowe zarządzanie danymi osobowymi,
zabezpieczenie się przed działaniami grożącymi ze strony GIODO,
pozytywny wizerunek firmy,
wzrost świadomości pracowników w zakresie ochrony danych osobowych.
Wdrażanie regulacji ochrony danych osobowych na podstawie Ustawy o Ochronie Danych Osobowych
Czy wiecie czym są dane osobowe ?
Czy wiecie co oznacza ADO, ABI, GIODO, UODO ?
Czy wdrożyliście obowiązujące regulacje prawne w zakresie ochrony danych osobowych w tym Politykę Bezpieczeństwa, Instrukcję Zarządzania Systemami Informatycznymi ?
Jeżeli przynajmniej na jedno powyższe pytanie odpowiedź jest negatywna to dobrze trafiliście. Nasi doświadczeni konsultanci pomogą Wam wdrożyć regulacje w zakresie ochrony danych osobowych zgodnie z obowiązującym prawem. Skorzystaj z oferty a gwarantujemy, że zagadnienie danych osobowych nie będzie Ci już obce.
PRZEBIEG PROJEKTU WDROŻENIOWEGO
Etapy wdrożenia ochrony danych osobowych na podstawie Ustawy o ochronie danych osobowych:
Audyt wstępny – zweryfikowanie stanu aktualnego w organizacji w zakresie ochrony danych osobowych, przedstawienie wniosków,
Szkolenie w zakresie ochrony danych osobowych,
Opracowanie niezbędnej dokumentacji w tym Polityki Bezpieczeństwa Przetwarzania Danych Osobowych, Instrukcji Zarządzania Systemami Informatycznymi wraz z niezbędnymi załącznikami,
Przygotowanie zgłoszeń do GIODO – w przypadku potrzeby (wymaganie przepisów prawa),
Audyt zgodności – weryfikacja wdrożenia nowych regulacji
Szkolenie w zakresie ochrony danych osobowych na podstawie opracowanej dokumentacji.
Zachęcamy Państwa do bezpośredniego kontaktu z naszym biurem. Nasi pracownicy chętnie odpowiedzą na pytania, wyjaśnią szczegóły dotyczące naszych usług i pomogą dopasować najlepszą ofertę do Państwa potrzeb.
UWAGA: niniejsze informacje są informacjami archiwalnymi. W celu zapoznania z aktualnymi informacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych (zgodnej z Rozporządzeniem RODO) oraz naszymi usługami w tym zakresie należy “kliknąć” na jedną z przedstawionych na górze strony zakładek