Charakterystyka BRC Global Standards for Storage and Distribution
W sierpniu 2006 roku został wprowadzony globalny standard magazynowania i dystrybucji (Global Standard for Storage and Distribution). Standard został opracowany w celu utrzymania bezpieczeństwa i jakości produktów w trakcie przechowywania i dystrybucji żywności, opakowań i innych produktów konsumenckich w procesach logistycznych (od producenta do użytkownika końcowego). Trzecie wydanie standardu zostało opublikowane w sierpniu 2016 r.
Standard BRC Storage and Distribution zawiera oddzielne moduły dla różnych elementów w ramach łańcucha dostaw:
Magazynowania i dystrybucji – zawierające wspólną podstawę, na którą składają się:
System Analizy Zagrożeń i Ryzyka;
Systemy zarządzania jakością – na podstawie zasad zawartych w normie ISO 9000;
Witryna Środowiskowa i standardy obsługi – w tym konserwacji, czyszczenia i zwalczania szkodników, obsługi produktu oraz gdzie tego dotyczy- regulacji temperatury;
Standardy obsługi pojazdów;
Zarządzanie obiektem;
Dobre praktyki eksploatacyjne;
Personel – w tym szkoleń i osobistych wymagań w zakresie higieny dla pracowników.
Sprzedaży hurtowej – przeznaczone specjalnie dla hurtowników, którzy kupują produkt do sprzedaży pod własną marką (zawierają rozdziały dotyczące zatwierdzenia dostawcy, specyfikacji i testowania produktów, aby zyskać zaufanie u nabywców tych produktów);
Zakontraktowanych usług specjalistycznych – obejmujące dodatkowe działania, które mogą zostać przeprowadzone na opakowaniach produktów, w imieniu właściciela marki (m.in. na opakowania wtórne, przy produkcji wielu opakowań itp.).
Posiadanie certyfikatu BRC Storage and Distribution wiąże się z wieloma korzyściami dla przedsiębiorstwa:
jest to dokument potwierdzający klientów o zachowaniu bezpieczeństwa, legalności i jakości produktów w procesach logistycznych;
jednocześnie dokument jest oparty na zasadach HACCP oraz wzajemnie uzupełnia się z systemami zarządzania jakością;
norma BRC Storage and Distribution ma za zadanie usystematyzować i zintegrować działania związane z logistyką dóbr konsumenckich oraz komunikacją ze wszystkimi stronami łańcucha logistycznego;
ponadto firma posiadająca certyfikat zwiększa zaufanie klientów, dostawców oraz jednostek zajmujących się kontrolą.
Zachęcamy Państwa do bezpośredniego kontaktu z naszym biurem. Nasi pracownicy chętnie odpowiedzą na pytania, wyjaśnią szczegóły dotyczące naszych usług i pomogą dopasować najlepszą ofertę do Państwa potrzeb.
Centrum Doradczo Szkoleniowe MALON Sp. z o. o.
Wrocław, ul. Józefa Piłsudskiego 74, budynek NOT
biuro@malongroup.pl
tel. (71) 789 08 41 lub 604 20 90 43
faks (71) 791 39 09